jueves, marzo 21, 2013

Ser autònom a UK


MMM
Ei Albert! Com va tot?? Has tingut alguna feina aquests dies?
Jo bàsicament t'escrivia per aviam si em pots dir com ho vas fer tu per facturar les feines que fas per aqui..??
M'ha sortit una feineta de moment només un o 2 dies a la setmana i es de freelance, però m'agradaria saber com ho has fet tu en feines anteriors. Tb tema impostos i si saps si tb s'ha de fer declaració a final d any (suposo k si).
Merci adelantats!
Aviam si ens veiem un dia i fem una Pint o algo si no vas molt liat!
Fins aviat!!
Today


Albert Balbastre Morte
Hola, pel tema impostos pots trucar al PAYE (Pay As You Earn) i donar-te d'alta com a autònom la mateixa semana que vagis a treballar (abans, no et fan cas). Tingues en compte, però, que hi ha diverses opcions com a autònom.

  1. Donar-se d'alta com a autònom. Em sembla que també li'n diuen Sole Trader. Si Sole Trader no és això, no sé què és, però llavors és una quarta opció.
  2. Crear una empresa. No recordo l'enllaç ni per on s'havia ben bé de buscar, però amb 30 minuts i 15 lliures pots tenir la teva empresa. En aquests dos casos és aconsellable contractar un accountant (que treballen sols o a empreses) que et porti el tema de les taxes.
  3. Treballar sota una umbrella company, en què més o menys estàs treballant per compte d'altri. Et solen portar el tema de taxes, ofereixen dies de vacances, sick leave, etc. Com si treballessis per un altre. Si busques "umbrella company" probablement trobis un llistat. I probablement al costat d'aquest llistat en trobis un d'accountants.

Totes tenen avantatges i desavantatges, i tant les companyies umbrella com les accountancies et solen recomanar què és millor per a tu.
Ara bé, si no factures més de 6000 a l'any no pagues impostos. És a dir, si factures molt de cop et poden treure el 20%, però quan a final d'any fiscal comptin i vegin que no has fet més de 6000, t'ho tornen.

Per les factures, usa el template "invoice" d'Apple Pages o busca exemples de "invoice" a Internet. Si ells no et fan contracte, millor, així pots abusar tu. Fes un workframe (contracte en llenguatge planer, fàcil d'entendre i que tu hagis escrit, d'una sola cara d'extensió) i fes-lo firmar. Demana els drets de les imatges i estableix que ells tenen els drets en CESSIÓ. Així, podràs seguir venent les teves imatges a webs d'stock o on sigui.

Graba les trucades amb alguna app. Jo uso CallRecorder per Android.


Això és més o menys tot el que he averiguat per la meva compte + els consells que em van donar al BVE (súperprofitós, llàstima que em dormís al tercer dia)

No hay comentarios:

Publicar un comentario