lunes, junio 08, 2009

Cinefòrum: Christian Bale mucho

From cinefòrum


This man.

Christian Bale. Christian Charles Philip Bale. 35 anys.

Vam encetar ahir el seu cicle amb Batman Begins (2005), digna revisió de la filmografia de Batman, començada el 1989 per Tim Burton i destrossada posteriorment per les terceres i quartes parts.
nota: ens hagués agradat posar El caballero oscuro (2008), que no només va suposar una continuació de qualitat al currículum de Batman, sinó una dignificació del món del Superheroi en general, i un enorme fenòmen fan i mediàtic, un anyet abans que ho fes Watchmen (2009). Però el Caballero Oscuro dura molt, a part de ser molt recent, o sia que ens vam decantar per Batman Begins.


Bale es va donar a conèixer amb El Imperio del Sol (1987), d'Steven Spielberg, on va debutar als 13 anys. El reconeixement professional i mediàtic va portar a l'acadèmia del cinema a obrir un premi al "millor actor juvenil". Imagineu-vos, un premi fet a mida pel seu paper a la seva primera pel·lícula!!!

"Va ser horrible. Gairebé arrencava a plorar a les entrevistes i tenia ganes de desaparèixer fent veure que anava al lavabo"


"Vaig disfrutar fent la pel·lícula [El Impero del Sol] però vaig estar molt sorprès quan vaig rebre tanta atenció quan vaig tornar a Bournemouth, a casa meva. Les noies em rodejaven, els nois volien pegar-me, i de sobte s'em demanava que inaugurés festes locals, quan tot el que jo volia era anar en bicicleta pel bosc. Els vaig dir als meus pares que no volia tornar a fer res més [...]"



Posteriorment, Christian Bale va saltar a la palestra del fenòmen fan -actualment és un dels actors més populars d'internet- a partir d'American Psycho (2000), adaptació al celuloide d'una novel·la de 1991. Podríem calificar la pel·lícula d'actor, doncs tot gira al voltant de Patrick Bateman -¿coincidència amb Batman?-, el protagonista nihilista i cínic, al que la saturació de la seva pròpia merda i vida gris el porta a convertir-se en el típic psicòpata sanguinari nordamericà. Bale va portar el pes de la pel·lícula amb elegància, convertint-se amb un actor a tenir en compte de llavors en endavant, guanyant alguns reconeixements a nivell del cinema britànic com a millor actor per aquesta pel·lícula.

Altres pel·lícules importants que són a la filmografia d'aquest actoràs, són El Maquinista (2004) o Equilibrium (2002), pel·lícula a la que penso dedicar una entrada pròpia, i que em té boig.

Per no allargar-me més, diré que, apart de ser un actor bo i versàtil, estar de moda, i haver protagonitzar pel·lícules que fan les delícies dels frikis (Batman Begins) i dels més frikis (Equilibrium), varia el seu cos camaleònicament, a la Robert De Niro.

[parlant sobre American Psycho] "Posar-se catxes és increíblement avorrit. Juro que és veritat que quan més musculat estàs, menys neurones tens. Em vaig trobar en la situació d'haver de parar de pensar mentres era al gimnàs, perquè si ho feia m'adonava de quan ridícul era que estés jo allà donant-me canya quan podia estar fora, bebent alguna cosa, fumant un cigarret i disfrutant d'un bon dinar. Vaig entrenar 3 hores al dia durant sis setmanes amb un entrenador personal, i també algun temps abans d'això."


Recordem que, quatre anys més tard, aquest mateix home va haver de perdre 40 quilos per fer El Maquinista, ¡per haver de tornar a guanyar tot el to muscular just l'any següent!

"Quan Christopher Nolan em va demanar fer-la [Batman Begins] no podia fer ni una sola flexió. Em van enviar a un entrenador, que havia d'estirar la meva samarreta desde d'alt per ajudar-me a fer les flexions. [...]"


From cinefòrum

Curiositat: Christian Bale va doblar a un dels personatges de la pel·lícula de Disney Pocahontas (1995)

No hay comentarios:

Publicar un comentario